Okrem toho podľa jej slov hovorili o systematickej a efektívnej
spolupráci v oblasti cyklodopravy a cykloturistiky. Zástupcovia kraja
predstavili účastníkom stretnutia kostrovú sieť, klasifikáciu stavu
rozpracovanosti jednotlivých úsekov, formu dozberu a tiež aktualizáciu
údajov konkrétnych úsekov.
"Aktualizácia kostrovej siete sa týka katastrov vyše 200 obcí, pričom
väčšia časť pozvaných zástupcov samospráv sa stretnutí zúčastnila. Kraj
má ambíciu v komunikácii so samosprávami pokračovať a doplniť údaje aj
tam, kde doposiaľ chýbali. Aktualizácia Kostrovej siete má totiž slúžiť
ako územnoplánovací podklad pre zmeny a doplnky v územnom pláne PSK. Po
úprave územného plánu môže vo viacerých regiónoch začať proces
efektívnejšieho plánovania a realizácie siete cyklistických
komunikácií," uviedla Lehotská.
Ide o dokument, ktorý bol vypracovaný koncom roka 2018 a zahŕňa desať
hlavných cyklistických vetiev v pôvodnom rozsahu 840 kilometrov. Okrem
Eurovela 11 je to vetva P1 Vysoké Tatry, P2 Tatry - Pieniny, P3
Levočská, P4 Čergovská, P5 Vranovská, P6 Šarišská, P7 Dukla - Domaša, P8
Bukovská a P9 Zemplín - Poloniny.
"Týchto desať hlavných cyklistických vetiev má zabezpečiť prepojenie
najvýznamnejších turistických destinácií na území kraja s napojením na
turistické ciele susedných krajov (Košický a Žilinský kraj) a štátov
(Ukrajiny, Poľska a Maďarska). Zohľadňovať má pritom aj napojenie na
miestne cykloturistické trasy a pripojovacie úseky dopravnej obslužnosti
sídel," povedala Lehotská.
Základnú os siete v Prešovskom kraji má tvoriť medzinárodná diaľková
cyklotrasa Eurovelo 11, ktorá bude prechádzať krajom v dĺžke vyše 140
kilometrov. Na jej výstavbe pracuje PSK v spolupráci so SÚC PSK. Pri
Kostrovej sieti ponúkne kraj obciam a mestám technickú a finančnú pomoc
prostredníctvom svojich dotačných výziev.